Ekstra Skabelon

Empati

I Løjt Børnehus forstås læringsbegrebet bredt, som noget der sker i processer, hvor børn medvirker aktivt.

I Løjt Børnehus ønsker vi at arbejde med den ”levende” læreplan. Det betyder at læreplanerne bliver omsat i kontakten med børnene i hverdagen, fra de begynder i vuggestuen og til de slutter i børnehaven. Det gør vi ved at læreplanerne er med i alt hvad vi foretager os med børnene, lige fra de træder ind af døren om morgenen til de siger farvel til os om eftermiddagen. At arbejde med den ”levende” læreplan betyder, at pædagogerne skal være parate til at arbejde på et højt fagligt niveau og hele tiden være i stand til at reflektere og ændre deres pædagogiske praksis.

Nærvær

I Løjt Børnehus forstås læringsbegrebet bredt, som noget der sker i processer, hvor børn medvirker aktivt.

I Løjt Børnehus ønsker vi at arbejde med den ”levende” læreplan. Det betyder at læreplanerne bliver omsat i kontakten med børnene i hverdagen, fra de begynder i vuggestuen og til de slutter i børnehaven. Det gør vi ved at læreplanerne er med i alt hvad vi foretager os med børnene, lige fra de træder ind af døren om morgenen til de siger farvel til os om eftermiddagen. At arbejde med den ”levende” læreplan betyder, at pædagogerne skal være parate til at arbejde på et højt fagligt niveau og hele tiden være i stand til at reflektere og ændre deres pædagogiske praksis.

Robusthed

I Løjt Børnehus forstås læringsbegrebet bredt, som noget der sker i processer, hvor børn medvirker aktivt.

I Løjt Børnehus ønsker vi at arbejde med den ”levende” læreplan. Det betyder at læreplanerne bliver omsat i kontakten med børnene i hverdagen, fra de begynder i vuggestuen og til de slutter i børnehaven. Det gør vi ved at læreplanerne er med i alt hvad vi foretager os med børnene, lige fra de træder ind af døren om morgenen til de siger farvel til os om eftermiddagen. At arbejde med den ”levende” læreplan betyder, at pædagogerne skal være parate til at arbejde på et højt fagligt niveau og hele tiden være i stand til at reflektere og ændre deres pædagogiske praksis.

Relationer

I Løjt Børnehus forstås læringsbegrebet bredt, som noget der sker i processer, hvor børn medvirker aktivt.

I Løjt Børnehus ønsker vi at arbejde med den ”levende” læreplan. Det betyder at læreplanerne bliver omsat i kontakten med børnene i hverdagen, fra de begynder i vuggestuen og til de slutter i børnehaven. Det gør vi ved at læreplanerne er med i alt hvad vi foretager os med børnene, lige fra de træder ind af døren om morgenen til de siger farvel til os om eftermiddagen. At arbejde med den ”levende” læreplan betyder, at pædagogerne skal være parate til at arbejde på et højt fagligt niveau og hele tiden være i stand til at reflektere og ændre deres pædagogiske praksis.

Anerkendelse

I Løjt Børnehus forstås læringsbegrebet bredt, som noget der sker i processer, hvor børn medvirker aktivt.

I Løjt Børnehus ønsker vi at arbejde med den ”levende” læreplan. Det betyder at læreplanerne bliver omsat i kontakten med børnene i hverdagen, fra de begynder i vuggestuen og til de slutter i børnehaven. Det gør vi ved at læreplanerne er med i alt hvad vi foretager os med børnene, lige fra de træder ind af døren om morgenen til de siger farvel til os om eftermiddagen. At arbejde med den ”levende” læreplan betyder, at pædagogerne skal være parate til at arbejde på et højt fagligt niveau og hele tiden være i stand til at reflektere og ændre deres pædagogiske praksis.

Tekst i bunden

I Løjt Børnehus forstås læringsbegrebet bredt, som noget der sker i processer, hvor børn medvirker aktivt.

I Løjt Børnehus ønsker vi at arbejde med den ”levende” læreplan. Det betyder at læreplanerne bliver omsat i kontakten med børnene i hverdagen, fra de begynder i vuggestuen og til de slutter i børnehaven. Det gør vi ved at læreplanerne er med i alt hvad vi foretager os med børnene, lige fra de træder ind af døren om morgenen til de siger farvel til os om eftermiddagen. At arbejde med den ”levende” læreplan betyder, at pædagogerne skal være parate til at arbejde på et højt fagligt niveau og hele tiden være i stand til at reflektere og ændre deres pædagogiske praksis.

Ifølge bekendtgørelsen om dagtilbud, sker læring både gennem spontane oplevelser og leg, samt ved at den voksne skaber eller understøtter situationer, der giver børnene fornyelse, fordybelse, forandring og erfaring.

Vi har som personale i fællesskab udarbejdet et årshjul, som tydeliggør den strukturelle planlægning for de forskellige aktiviteter og hvornår vi mere målrettet arbejder med de pædagogiske læreplaner. Det fælles årshjul hænger på gangarealet og årshjul for de enkelte stuer hænger på stuerne.



I Løjt Børnehus vil vi gøre alt for at alle føler sig velkommen